"လမ္းမ်ား၏ ပံုေသကားခ်ပ္အတတ္ပညာအား........တီးေခါက္ျခင္း

"လမ္းမ်ား၏ ပံုေသကားခ်ပ္အတတ္ပညာအား........တီးေခါက္ျခင္း
လမ္းတည္ေဆာက္ျခင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ေအာက္ပါ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တို႔သည္ အေရးႀကီးသည္ဟု သတ္မွတ္ပါသည္။ ၁. ကနဦး ေျမျပင္ တိုင္းတာေရးလုပ္ငန္း (soil topographic survey and soil investigation) ၂. သင့္ေလ်ာ္ညီၫႊတ္ေသာ လမ္းဒီဇိုင္းအား ေရးဆြဲျခင္း (Geometric and structural design) ၃. လမ္းဒီဇိုင္းလိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ လမ္းတည္ေဆာက္ျခင္း (Construction agreed with design requirements) ၁. ကနဦး ေျမျပင္တိုင္းတာေရးလုပ္ငန္း ***************************** - ၎လုပ္ငန္းသည္ ေျမျပင္ရိွ ေျမမ်က္ႏွာသြင္ျပင္အား သင့္တင့္ေသာ level ႏွင့္ Grading မ်ားရရိွရန္ soil survey တိုင္းတာျခင္း ႏွင့္ လက္ရိွလမ္းသား၏ ေအာက္ခံေျမ အမ်ိဳးအစား၊ ယင္း အလႊာ အင္အား၊ သင့္တင့္ေသာ selected soil အမ်ိဳးအစားမ်ားရိွမရိွ သိရိွေစရန္ ကြင္းဆင္း၍ ေဆာင္ရြက္ရေသာ soil investigation အပိုင္းျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ soil investigation အပိုင္းသည္ ေျမသားဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ Geotechnical Engineer မ်ားႏွင့္ အမ်ားဆံုးသက္ဆိုင္ေပသည္။ ကြင္းအတြင္း ေျမသားနမူနာမ်ားအား ဓာတ္ခြဲခန္းတြင္ စမ္းသပ္ရန္ ေျမနမူနာ ယူရာ၌ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ကြဲလြဲကာ ယူေဆာင္၍ မရပါ။ ႏိုင္ငံတကာ စံၫႊန္းေခၚေသာ ASTM Standard၊ BS Standard မ်ားႏွင့္ အညီ စုေဆာင္းရပါမည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကြင္းအတြင္း ေအာက္ခံ ေျမသား Existing soil စုေဆာင္းရာ၌ အနည္းဆံုး ၆ လက္မမွ ၁ ေပၾကားရိွ အေပၚယံ သစ္ျမစ္မ်ားေရာယွက္သည့္ အပိုင္း Top soil အားဖယ္ထုတ္ၿပီးမွသာ စုေဆာင္းသင့္ေပသည္။ တခါတရံ၌ ေျမသား ေျခက်င္လမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ၿပီးအပိုင္းမ်ား၌ ကြင္းစုေဆာင္းသူ၏ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ ေအာက္ခံေျမသားအထင္ျဖင့္ ေက်ာက္စရစ္ ေရာေနေသာေျမမ်ားပါလာတတ္ေပသည္။ အမွန္တကယ္တြင္ ေဒသတြင့္ေနထိုင္သူမွ ေျခက်င္သြားလာ မႈအဆင္ေျပေစရန္ ရြံေသာ္လည္ေကာင္း၊ ႏႈံးဆန္ေသာေျမေပၚတြင္လည္းေကာင္း ေက်ာက္စရစ္မ်ား တျခားတေနရာမွ ေက်ာက္ျဗဳန္းေျမမ်ား ျဖန္႔ခင္းထားတတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔မမွားရန္အေရးႀကီးေပသည္။ ထိုသို႔ေသခ်ာေစရန္ စစ္ေဆးရာ၌ အနည္းဆံုး အေပၚယံမ်က္ႏွာျပင္မွ ေအာက္ဘက္ ၃ ေပ အနက္ထိ ၾကည္႐ႈ႔စစ္ေဆး ရယူသင့္ေပသည္။ (သက္ဆိုင္ရာ Standards မ်ားႏွင့္ ယင္းတို႔အေၾကာင္းကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆက္လက္ေရးသားပါမည္။ - လမ္းဆိုသည္မွာ တည္ၿငိမ္ေသာေျမျပင္ေပၚတြင္ အမာခံျပဳလုပ္၍ တေနရာႏွင့္ တေနရာ ဆက္သြယ္ သြားလာရေသာ ေျမျပင္အသံုးျပဳမႈျဖစ္သည္။ ထိုသို႔အသံုးျပဳရာ၌ အသံုးျပဳသူ၏ အေလးခ်ိန္သည္ ကမၻာ့ေျမစြဲအားႏွင့္ အညီ ေအာက္ဘက္ရိွ လမ္းသားလႊာေပၚသို႔ တိုက္႐ိုက္ သက္ေရာက္သည္။ ထို သက္ေရာက္ဝန္အား ေအာက္ဘက္ရိွ လမ္းသားလႊာမ်ားက အဆင့္ဆင့္ထိန္းၾကရသည္။ လက္ခံရယူထားေသာ ဝန္မ်ားကို တဆင့္ျပန္လည္ ေျပာင္းေရႊ႔ကာ ပူေပါင္းထမ္းေဆာင္ၾကရသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ေအာက္ခံအပိုင္းအား Foundation ဟုေခၚသည္။ Foundation တြင္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ျဖင့္ အဓိကထားသည္။ တိမ္ေသာ ေအာက္ခံပိုင္း Shallow Foundation ႏွင့္ ပို၍နက္ေသာ ေအာက္ခံအပိုင္း Deep Foundation ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ လမ္းသားလႊာသည္ Shallow Foundation ကိုသာ စဥ္းစားရန္လိုသည္ (ခြၽင္းခ်က္ အေနျဖင့္ ရႊ႔ံ ႏြံ႕ေတာမ်ားႏွင့္ အျခား ေျမသားျပဳျပင္ျခင္း Ground Improvement လုပ္ရန္လိုအပ္ေသာေနရာမ်ားမွလြ၍)။ ယင္း Shallow အပိုင္းတြင္ အေပၚယံ ၃ ေပ အပိုင္းကို အဓိကထား၍ လမ္းတည္ေဆာက္ရာတြင္ စဥ္းစားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြင္းအတြင္းရိွ ေအာက္ခံေျမသား ၏ အလႊာ အင္အား တိုင္းတာရာတြင္ အေပၚယံသံုးေပအား အဓိကထား တိုင္းတာရသည္။ လမ္းသားမ်ားသည္ က်ေရာက္ေသာ အေလးဝန္အား ေတာင့္ခံေသာ Compressive strength ကို မူတည္ကာစဥ္းသည္။ ယင္းကို လမ္းတည္ေဆာက္သည့္အတတ္ပညာအရ ကိုယ္စားျပဳ အလႊာ အင္အား CBR တန္ဖိုး ျဖင့္ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္သည္။ - CBR ႏွစ္မ်ိဳးရိွသည္ ကြင္း CBR ႏွင့္ ဓာတ္ခြဲခန္း CBR ျဖစ္သည္။ CBR သည္ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေဖာ္ျပသည္။ စံသတ္မွတ္ထားေသာ ကနဦး ေက်ာက္တစ္မ်ိဳး၏ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ လြယ္လြယ္ဆိုရလွ်င္ ယင္းေက်ာက္အား ရာႏႈန္းျပည့္ထား၍ က်န္စမ္းသပ္ ေျမသားမ်ား၏ အင္အားကို အခ်ိဳးခ်ျခင္းျဖစ္သည္။ CBR = (Tested soil strength/Standard Crushed Rock) x 100 % ဓာတ္ခြဲခန္း CBR သည္ ဒဏ္အား Stress ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဒဏ္နာ Strain ကို စားျခင့္ျဖင့္ ရရိွေသာ တန္ဖိုးအား အျခား Factor မ်ားျဖင့္ တဆင့္ခ်င္းတြက္ထုတ္ယူရသည္။ ကြင္း CBR တိုင္းတာရာတြင္ ကြင္းအတြင္း၌ ေျမသား တိုက္႐ိုက္ေဖာက္ထြင္း ကိရိယာ Dynamic Cone Penetration (DCP) ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ Field CBR စက္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တိုင္းတာ ရရိွႏိုင္သည္။ ယင္းအလႊာ၏ CBR အင္အား သတ္မွတ္ရာတြင္လည္း DCP Test မွရရိွေသာ mm/blow ႏွင့္ CBR ဆက္သြယ္ခ်က္၏ အေျခအေန၊ Field CBR Test ၏ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ကြင္းမ်က္ျမင္ အေျခအေနမ်ားစြာ စပ္လ်ဥ္းၿပီးမွသာ လက္ရိွေအာက္ခံ အလႊာ အင္အား သတ္မွတ္သင့္သည္။ "DCP Test တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ စမ္းသပ္ျခငး္မွ ရရိွလာေသာ CBR သည္ မီွခိုအားထားႏိုင္ေသာ အလႊာ အင္အား ေထာက္လွမ္းရန္ မစြမ္းႏိုင္ပါ။" အင္မတန္ သတိႀကီးသင့္ေပသည္။ DCP Test ႏွင့္ Field CBR Test မ်ားသည္ စံၫႊန္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရ လမ္းအူေၾကာင္း တေလ်ာက္ ၁၆၅ ေပၾကား ပတ္ဝန္းက်င္ စမ္းသပ္ႏိုင္လွ်င္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။

#Credit

Comments

Popular posts from this blog

ေျမတိုင္းပညာ၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား (၁)

ေျမတူးနည္း(၁၀)နည္း